Întrebări frecvente despre Paynet - portofelul tău online

Tot ce vrei să știi despre portofelul electronic, plăți online in Moldova, serviciile și ofertele noastre. Răspunsuri rapide la cele mai frecvente întrebări.

 

Generale

  • Ce este Portofelul Electronic şi de ce am nevoie de el?
    Cu gândul la tine și comoditatea ta, am decis să creăm un sistem ușor de accesat și utilizat, cu o interfață simplă, pe care-l poți purta cu tine peste tot, mai ales dacă-ți instalezi și aplicația mobilă. Portofelul Electronic îți oferă siguranţa şi confortul efectuării plăților online, folosind numai numărul telefonului mobil şi o parolă. Poți încărca şi retrage fonduri, oricând ai nevoie. Portofelul Paynet îți oferă protecţie ori de câte ori vrei să trimiți, cheltui sau să primești bani online. Confortul și siguranța sunt principiile în baza cărora am creat acest sistem extrem de ușor de utilizat. Iată de ce îți oferim posibilitatea de a programa plăți și transferuri și de a salva șabloane, pentru ca să nu fii nevoit să reintroduci de fiecare dată detaliile financiare ale tranzacției. Pentru a te asigura că toate datele îți sunt păstrate în siguranță, tranzacțiile de debitare sunt securizate și cu ajutorul unui cod-parolă (OTP), ce-ți este transmis prin SMS, fără introducerea căruia nu vor fi confirmate tranzacțiile.
  • Care este diferența dintre un Portofel Electronic cu și fără limite și care sunt avantajele folosirii acestuia fără limite?
    Posibilitatea de deschidere și utilizare a Portofelului Electronic Paynet este gratuită pentru orice deținător de număr de telefon mobil, emis de oricare operator de telefonie mobilă din țară. Portofelul Electronic Paynet se deschide simplu, prin indicarea numărului de telefon mobil. Utilizatorul Portofelului Electronic are acces la toate operațiunile din sistem, având posibilitatea să efectueze orice tip de tranzacții, care nu trebuie să depășească suma de 2500 de lei, această sumă fiind și maximum de sold permis. Extragerea fondurilor de pe portofelul electronic, fizic, la Agenții Paynet, se efectuează în baza completării unei cereri, cu indicarea datelor din buletinul de identitate, care vor fi verificate la Agenți. Din motive de securitate, acestea nu vor putea fi modificate ulterior, pentru a evita fraude. Modificarea ulterioară a acestor date este posibilă numai prin transmiterea unei solicitări companiei și identificării, în baza procedurilor interne. Suma maximă de extragere este echivalentă cu maximum de sold permis și constituie 2500 de lei. Portofelul Electronic Paynet îi oferă Utilizatorului beneficii, precum lipsa limitei de sold, dar și a limitei per tranzacție, în cazul în care Benefiarul tranzacției nu impune propriile restricții. Eliminarea oricarei limite în procesul de utilizare a Portofelului Electronic Paynet se face în baza completării unui formular special, în care vor fi indicate datele din buletinul de identitate. Acest lucru va facilitata și procedura de eventuală extragere a numerarului stocat în Portofelul Electronic, aceasta nefiind limitată la o sumă fixă, ci doar la mijloacele disponibile în cont. Limita zilnică pentru fiecare tip de tranzacție, constituie 15000 de lei, dar poate fi ridicată, prin intermediul unei solicitări transmise companiei Paynet.
  • Ce este Programul de Loialitate?
    Programul de Loialitate Paynet este un parteneriat multibrand realizat cu o listă de retaileri și magazine, unite sub un card care-ți oferă posibilitatea de a primi oferte speciale, reduceri și bonusuri în cadrul rețelei. Toate ofertele sunt disponibile în cabinetul personal Paynet, astfel încât ești întotdeauna informat despre reduceri și oferte speciale. Programul nostru de Loialitate are drept scop revoluționarea experienței tale de shopping, pentru ca tu să poți să te bucuri la maxim de cumpărăturile efectuate.

Loialitate

  • Care sunt avantajele programului de Loialitate Paynet?
    Programul nostru presupune mai mult decât reduceri. Am creat o platformă care îți va revoluționa modalitatea de efectuare a cumpărăturile în cadrul căreia vei avea acces la promoții speciale, bazate pe obiceiurile tale, astfel încât să primești cele mai avantajoase oferte în funcție de necesitățile tale. Mai mult, îți oferim posibilitatea să acumulezi și cheltui bonusuri pentru ca tu să economisești mai mult. Pentru a fi informat despre toate ofertele existente, am creat acesată platformă unică, disponibilă pe web, dar și pe aplicații native de iOS și Android. Aici poți vedea și istoricul cumpărăturilor efectuate, vizualizând detalii despre cheltuieli efectuate, dar și bonusuri acumulate și utilizate. Posibilitațile sunt practic infinite, așa că înregistrează-te acum și vezi ofertele pe care le-am pregătit împreună cu partenerii noștri.
  • Cum obțin un Card de Loialitate?
    Poți obține Cardul de Loialitate Paynet prin următoarele metode: 1. La înregistrarea și crearea Portofelului Paynet, primești, automat, un card de Loialitate Virtual. Îl poți vizualiza în cabinetul personal, la categoria Loialitate; 2. Poți solicita un card fizic la Partenerii noștri. Acesta va fi activat după completarea formularului de aplicare.
  • Cum îmi activez cardul de Loialitate?
    1. În cazul în care ai Portofel electronic, dar nu ai card fizic, trebuie să știi că în momentul înregistrării ți-a fost atribuit un card virtual, pe care-l poți utiliza indicând numărul de telefon înregistrat sau accesând-ul din aplicația mobilă (apasă pe fila de bonusuri din loialitate). 2. Dacă ai primit cardul la unul dintre partenerii noștri, acesta va fi activat la prima scanare a codului de bare sau utilizare prin intermediul terminalului POS. 3. Dacă nu ai activat cardul în magazin sau prin SMS, o poți face online, în cabinetul personal. Alege ”Loialitate” din meniul din stânga și găsește în pagina apărută, sub cardul virtual, mențiunea ”Activează cardul”. Acceseaz-o și urmează instrucțiunile.
  • Trebuie să am Portofel pentru a utiliza Cardul de Loialitate?
    Poți obține un card la unul dintre magazinele partenerilor noștri și, după activare, acesta poate fi utilizat cu ușurință în întreaga Rețea de Loialitate Paynet. Nu este neapărat nevoie să te înregistrezi pe site sau aplicație pentru a-l utiliza, dar îți recomandăm să o faci pentru ca să nu ratezi ofertele. De asemenea, în cadrul cabinetului personal vei putea ține cont de toate cumpărăturile, precum și bonusurile acumulate. Mai mult, nu uita că îți oferim campanii speciale nu doar pentru cumpărături fizice, ci și pentru plăți efectuate în cadrul Portofelului, unde de asemenea poți acumula și utiliza bonusuri.
  • Ce sunt Bonusurile și cum le primesc?
    Bonusurile reprezintă o modalitate avantajoasă de a economisi bani. Atunci când profiți de o ofertă disponibilă, vei avea parte nu doar de reduceri, precum e descris în ofertă, dar și de posibilitatea de a acumula bonusuri. Acestea sunt calculate în procente și sunt stocate în cabinetul personal de Loialitate. Ulterior le poți utiliza atunci când faci cumpărături în rețeaua Paynet, atât online, cât și offline.
  • Cum beneficiez de o ofertă?
    Toate ofertele sunt disponibile pentru vizualizare în categoria ”Oferte” din cadrul cabinetului personal de Loialitate. Dacă vrei să afli mai multe detalii despre o anumită ofertă, nu trebuie decât să apeși pe ea și descrierea se va deschide într-o pagină separată. Acolo vei vedea reducerea și/sau bonusurile oferite, perioada de timp în care este activă, și orice alte detalii relevante despre aceasta. Ulterior verifică locațiile unde este disponibilă oferta. Odată ce ai găsit locația convenabilă ție, poți merge să-ți iei bunurile sau serviciile, iar înainte de a plăti, menționează operatorului de la aparatul de casă că ești membru al programului de Loialitate Paynet. Oferă cardul pentru scanare sau trecere prin terminal și asta e - ai beneficiat de ofertă, reducerea și bonusurile sunt calculate și poți achita suma rămasă. Dacă vrei să achiți cu bonusuri, menționează acest lucru operatorului. În cazul în care ți-ai uitat cardul acasă, poți oricând să-l arăți pe cel din aplicația Paynet, stocat în categoria ”Loialitate”, fila ”Bonusuri”, iar cardul va apărea și îl poți oferi pentru scanare, sau, poți oricând indica numărul de telefon cu care te-ai înregistrat. Fă cumpărături cu plăcere.

Portofelul meu

  • Cum îmi creez Portofelul Paynet?
    Nimic mai simplu, o faci în câțiva pași: 1. Odată ce ai intrat pe pagina www.paynet.md, sau ai descărcat în prealabil aplicația pentru telefonul mobil, accesezi butonul Înregistrare; 2. În fereastra apărută, indici numărul de telefon mobil. Acesta va fi Login-ul pentru accesarea ulterioară a sistemului; 3. Accepți Termenii și Condițiile de Utilizare; 4. Primești un SMS cu un cod scurt de confirmare (OTP), pe care trebuie să-l introduci în câmpul apărut; 5. Creezi și confirmi parola de acces la sistem; 6. Acum a rămas doar să-ți setezi Cuvântul cheie. Aceasta este o măsură în plus de securitate, îl vei putea modifica ulterior în Setări; 7. Felicitări, acum ți-ai creat Portofelul Paynet și poți să faci un tur al Cabinetului tău personal. Important! Numărul de telefon mobil pe care-l utilizezi pentru înregistrare trebuie să fie activ și să-ți aparțină.
  • Pot să modific numărul Portofelului Electronic?
    Modificarea numărului Portofelului Electronic în regim online nu este posibilă, având în vedere faptul că acesta este identic cu numărul de telefon mobil. În cazul în care îți schimbi numărul de telefon, îți recomandăm să deschizi un Portofel Electronic pentru noul număr de telefon și să transferi pe el fondurile stocate în cel vechi. De asemenea, te poți prezenta la unul dintre oficiile noastre unde, cu prezentarea câtorva documente confimative, precum buletinul de identitate, vei putea înainta o cerere companiei.
  • Care este beneficiul atașării cardului bancar?
    Atașarea cardurilor bancare la Portofelul Electronic este o metodă sigură și convenabilă de suplinire a acestuia în scopul efectuării tranzacțiilor de Plată sau Transfer. Atașarea se efectuează foarte simplu, iar serviciul este disponibil și funcționează pentru cardurile emise de orice bancă. Această opțiune te ajută să ai la îndemână o metodă în plus pentru a rezolva practic orice problemă de ordin financiar.
  • Ce tipuri de card pot fi atașate pe Paynet?
    Paynet permite atașarea cardurilor Visa și MasterCard, indiferent de banca emitentă.
  • Ce detalii trebuie să introduc la atașarea cardului bancar?
    Atașarea cardului Visa sau Mastercard se efectuează foarte ușor, iar întregul proces este securizat. Trebuie să introduci următoarele date: 1. Numărul cardului – corect și fără spații; 2. Numele și prenumele, exact cum sunt înregistrate pe card; 3. Data expirării cardului; 4. Codurile CVV / CVC.

Banii mei

  • Cum pot alimenta Portofelul?
    Ne dorim să-ți oferim o experiență cât mai plăcută și eficientă de utilizare a Portofelului Electronic, iată de ce îți punem la dispoziție mai multe modalități de suplinire a acestuia. În funcție de mediul și necesitățile tale, poți alimenta contul după cum urmează: 1. La Chioșcurile de Autoservire ale partenerilor noștri; 2. La oficiile Agenților noștri; 3. La Băncile partenere; 4. Prin transfer online de pe orice cont curent, inclusiv de card, în interiorul Cabinetului Personal. Informație despre locații vei găsi în secțiunea ”Alimentează” din Cabinetul Personal, dar și pe paginile publice de ”Alimentare și Retragere”.
  • În cât timp ajung banii pe Portofel, odată ce au fost introduși sau transferați?
    Imediat - atunci când se realizează prin intermediul Terminalelor de autorservire, Transfer P2P (de la un Utilizator, către altul), Transfer de pe conturi curente, inclusiv de card sau depuneri în rețeaua de Parteneri sau Agenți.
  • Care este perioada de procesare a tranzacției de alimentare a Portofelului?
    În cazul în care Terminalul funcționează corect, tranzacția este procesată momentan. În cazul în care terminalul are anumite defecțiuni, dar tranzacția a fost efectuată, aceasta va fi procesată în maxim 24 de ore. Dacă în perioada de timp menționată suma de bani nu este reflectată în bilanțul portofelului, apelează serviciul Suport Clientelă, asigurându-te că ai păstrat chitanța emisă de terminal, unde este indicat codul tranzacției.
  • Am suplinit Portofelul, dar banii nu se regăsesc în bilanțul contului.
    La efectuarea oricărei tranzacții, trebuie să te asiguri că datele au fost introduse corect. Statutul tranzacției se poate verifica, în orice moment, online. În același timp, uneori, unele tranzacții pot fi procesate mai greu, din cauza unor lucrări petrecute în sistem sau a altor factori externi, iată de ce îți recomandăm să nu te alarmezi. Dacă nu poți găsi în istoricul plăților o tranzacție, sau ai sesizat o oarecare eroare, apelează serviciul Suport Clientelă, iar specialiștii noștri te vor ajuta să o soluționezi.

Plăți

  • Cum pot obține Chitanță pentru tranzacția efectuată?
    Fiecare tranzacție de plată efectuată prin intermediul Portofelului are o chitanță aferentă. La efectuarea cu succes a unei tranzacții, vei avea posibilitatea să descărci și să păstrezi chitanța în format electronic. Totodată, aceasta va fi disponibilă și în Istoricul tranzacțiilor, fiind accesibilă spre vizualizare și descărcare.
  • Ce pot face dacă la efectuarea unei tranzacții a survenit o eroare tehnică?
    Fiecare tranzacție este efectuată și procesată în timp real, respectiv răspunsul, fie el afirmativ sau negativ se oferă online. În cazul în care survine o eroare tehnică din cauza sistemului sau dacă informația furnizată nu este completă, tranzacția nu va fi procesată, iar tu vei putea să o efectuezi din nou, odată ce eroarea a fost înlăturată. Dacă nu poți găsi în istoricul plăților o tranzacție, sau ai sesizat o oarecare eroare, apelează serviciul Suport Clientelă, iar specialiștii noștri te vor ajuta să o soluționezi.
  • Cum efectuez un transfer din Portofelul meu, spre un alt Portofel?
    Accesează meniul Transfer din Cabinetul Personal și selectează opțiunea ”Tranferă unui prieten”. În continuare vei completa formularul de transfer, după cum urmează: 1. Vei indica numărul Portofelului persoanei, echivalent cu numărul de telefon; 2. Apăsând butonul ”Continuă”, vei lansa verificarea datelor în sistem. În cazul în care un astfel de număr de telefon este atribuit unui Portofel Electronic Paynet, îți va apărea un nou formular; 3. Indici suma spre transfer în câmpul special destinat; 4. Dacă vrei să transmiți și un mesaj personalizat, care va însoți transferul, o poți face în câmpul ”Mesaj”; 5. Apeși butonul ”Transferă”; 6. Banii sunt transferați pe contul Utilizatorului Notă! În cazul în care numărul de telefon indicat nu aparține vreo unui Portofel înregistrat în sistem, vei fi notificat despre acest lucru la pasul 2, descris mai sus. În acest caz, poți să-i transmiți prietenului o invitație, iar el va primi un SMS cu notificare.
  • Cum pot să solicit bani de la un prieten?
    Accesează meniul Transfer din Cabinetul Personal și selectează opțiunea ”Solicită bani de la un Prieten”. În continuare, vei completa formularul de solicitare, după cum urmează: 1. Indici numărul Portofelului prietenului de la care vrei să soliciți bani, echivalent cu numărul de telefon înregistrat în sistem; 2. Apăsând butonul ”Continuă”, vei lansa verificarea datelor în sistem. În cazul în care un astfel de număr de telefon este atribuit unui Portofel Electronic Paynet, îți va apărea un nou formular; 3. Indici suma solicitată în câmpul special destinat; 4.Pentru a transmite și un mesaj personalizat, care va însoți solicitare, o poți face în câmpul ”Mesaj”; 5. Apeși butonul Solicită, expediind astfel solicitarea; Notă! În cazul în care numărul de telefon indicat nu aparține vreo unui Portofel înregistrat în sistem, vei fi notificat despre acest lucru la pasul 2, descris mai sus. În acest caz, poți să-i transmiți prietenului o invitație în sistem, care va primi un SMS notificare.
  • Când efectuez plata pentru servicii cu comision, ce sumă trebuie să introduc în câmpul Suma?
    În câmpul ”Suma”, trebuie să introduci suma spre plată, fără comision. În câmpul Comision, acesta va fi dedus automat și-ți va fi prezentat, fiind indicat și procentul. Comisionul va fi dedus automat și debitat din soldul tău.

Servicii

  • Ce tip de servicii pot achita prin intermediul Portofelului?
    Ți-am pregătit o gamă largă de servicii, pe care o suplinim constant. Serviciile disponibile sunt grupate pe categorii, pentru ca să le găsești mai ușor: 1. Operatori telefonie 2. Servicii comunale 3. Operatori Internet și TV 4. Servicii financiare 5. Rețele sociale și jocuri online 6. Frumusețe și sănătate 7. Turism 8. Comerț 9. Plăți în favoarea statului 10. Donații 11. Altele
  • Suport clientelă
    Serviciul Suport Clientelă este oferit fiecărui deținător de Portofel Electronic în scopul facilitării folosirii acestuia. Operatorii noștri îți stau la dispoziție pentru a te ajuta, în caz de urgență. Pe lângă apel, poți trimite și o scrisoare la Suport Clientelă, pentru a solicita informații suplimentare privind utilizarea Portofelului Electronic. O poți face ușor, utilizând formular presetat pe pagina Contact sau Suport, din cabinetul personal. În acest formular, poți selecta și un interval de timp în care te putem apela pentru a te ajuta în soluționarea problemei survenite.

Securitate

  • Ce este codul OTP?
    OTP este un acronim pentru One Time Password, ceea ce se traduce din limba engleză ca Parolă de Unică Folosință. Acesta reprezintă un cod numeric, format din șase cifre, care-ți este expediat prim SMS la numărul de telefon mobil legat de Portofelul Electronic. Prima dată îl vei primi la înregistrarea în sistem, iar ulterior îl vei folosi pentru efectuarea și confirmarea Tranzacțiilor. OTP-ul este un serviciu gratuit, oferit de Paynet.
  • Cum îmi creez parola?
    Parola de acces la portofel este un element vital pentru menținerea în siguranță a banilor tăi și la ea nu trebuie să aibă acces persoane terțe. Este indicat ca parola pe care o creezi să nu fie una evidentă. Paynet impune câteva reguli de creare a parolelor, pentru a asigura securitatea banilor tăi: 1. Parola trebuie să conțină cel puțin 8 caractere; 2. Parola trebuie constituită din litere, cifre și simboluri, ex: !*&^%$#; 3. Parola nu poate fi constituită din secvențe numerice mai lungi de 5 cifre, ex: 12345; 23456; 34567; 45678 etc.; 4. Trebuie să folosești atât litere majuscule, cât și minuscule.
  • Ce fac dacă mi-am uitat parola?
    Accesul la Portofelul Paynet se face prin intermediul introducerii Login-ului și a parolei. În cazul în care ai uitat parola, poți genera una nouă. La momentul autentificării vei putea să o faci, accesând un câmp de securitate din fereastra de Login, care va permite generarea unei parole noi. Pentru a o modifica, vei primi un OTP. Îl vei introduce în câmpul special afișat, pentru a confirma modificarea parolei. Odată ce ai făcut acest lucru îți poți seta o parolă nouă, ulterior având acces la Cabinetul Personal, de unde poți efectua tranzacții în mod obișnuit.
  • De ce am nevoie de Cuvânt cheie?
    Cuvântul cheie reprezintă o măsură de securitate în plus, implementată pentru a asigura securitatea Portofelului Electronic. Îl setezi la deschiderea Portofelului Electronic și îl poți modifica ulterior, în setările contului. În cazul în care Mijlocul de acces la Portofelul Electronic (computer, laptop, tabletă sau telefon mobil) a fost compromis, trebuie să apelezi imediat serviciul Suport Clientelă, pentru a-ți Bloca Portofelul Electronic, astfel încât nimeni să nu profite sau să utilizeze cu rea-credință atât Portofelul, cât și fondurile stocate pe el, dar și altă informație personală. La solicitarea blocării portofelului, operatorul te va ruga să-i confirmi Cuvântul cheie, dar și altă informație relevantă, pentru a se asigura că Portofelul pe care urmează să îl blochezi, îți aparține. Deblocarea acestuia se va realiza ulterior, odată ce toate suspiciunile privind compromiterea acestuia au fost înlăturate.
  • Ce fac dacă mijlocul de acces mi-a fost furat sau l-am pierdut?
    Dacă computerul, laptopul, tableta sau telefonul mobil folosit pentru accesarea Portofelului Electronic ți-a fost furat sau l-ai pierdut, poți imediat să-i revoci accesul, apelând în acest sens serviciul Sport Clientelă și solicita blocarea Portofelului.
  • Ce tip de date stochează Paynet despre tranzacțiile mele?
    Paynet înregistrează și stochează următoarele informații despre activitatea Portofelului Electronic: Operatorul utilizat, suma, data și timpul efectuării tranzacțiilor. Poți să-ți accesezi Istoricul tranzacțiilor în Cabinetul Personal, dar și de pe aplicația mobilă.

Parteneri

  • Cum devin Partener Paynet?
    Paynet este o companie deschisă spre colaborare în toate domeniile, pentru a le asigura Utilizatorilor săi o experiență cât mai plăcută. Astfel, dacă vrei să devii unul dintre Partenerii noștri, ne poți transmite o solicitare la adresa: business@paynet.md. De asemenea, poți utiliza formularul disponibil pe pagina Contact, alegând subiectul mesajului ”Parteneriat”.
 

Nu ai găsit răspunsul?

Sună-ne sau scrie-ne

(+373 22) 88 58 08; (+373 22) 88 58 09;

(+373) 78 999 998; (+373) 68 425 125;

support@paynet.md

Lasă-ne un mesaj

Dacă nu ai găsit răspuns la întrebarea ta, contactează-ne. Te vom ajuta cu plăcere.